Antropofagi

fredag 12 maj 2017

N-back-rapport, tredje veckan

 
Det börjar luta åt att Antropofagi är en medeltjomme som når 5-back på fyra veckor. Inget ont i det.
 
Skönt att kurvan visar att alkoholförgiftningen inte gav några långsiktiga N-back-skador. En dipp, och sen tillbaka på banan.
 
Jag spelar N-back, för att förbättra mitt arbetsminne/ N-back, för att förbättra mitt arbetsminne!
 
Några minnesvärda dagar i tredje N-backveckan:
 
170509. Uppe på 5-back samt 100 procent på en runda 4-back.
 
170510. Nackspärr. Pallade bara 12 sessions. Uppe på 5-back och rätt stabil på 4-back.
 
170511. Fortfarande nackspärr, så pallade bara 15 sessions. Dock stabil på 4-back och några över 50 procent på 5-back.
 
Sista dagen, dvs. idag fredag 170512, tog fredagsutmattningen ut sin rätt och jag pallade bara 10 sessioner. Jag inser dessutom att jag har glömt mina vilodagar och råkat köra sju dagar i sträck. (Planen är fem dagar i veckan, + två dagars N-back-vila.) Att jag dessutom har kört under 20 sessioner flera dagar, pga. nackspärr och annat, är inte en kompensation för uteblivna vilodagar. Istället är det ännu ett vedervärdigt avsteg från planen som gör att jag nu måste piska mig själv med tagel. Nämen ärligt talat, fy på mig själv för att jag frångått planen i hela två aspekter. Inte konstigt att jag inte är stadig på min 5-back ännu.
 
En enda vecka kvar! Sen blir det nog en lite längre N-back-paus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar