Antropofagi

torsdag 20 februari 2014

Samhällsanalys anno 1897

Eftersom jag tidigare nämnt Soran-gate som ett fall av Public service-förfallet, är det trevligt att se hur Soran själv upplever situationen.

Sorans toleransnivåer är långt uppe i atmosfären - extremt imponerande. Samtidigt framstår SR som en nervös organisation som inte har vett att ha en antirasistisk hållning, och som inte vågar granska SD på grund av denna nervositet.

Att SR och SVT är anslutna till Svenskt Näringsliv, via Alemga, via Medieföretagen, har jag anfört som en komprometterande omständighet. Varför det? Vilka är Svenskt Näringsliv? Ja, deras ordförande är i alla fall den här killen:

Hej, jag heter Jens. Jag tycker att bristen på kvinnor i företags styrelser beror på att det finns för få kompetenta kvinnor. Jag är för övrigt inte feminist, eftersom jag inte vet vad det innebär. Såhär tycker jag verkligen!

Det som många finsmakare uppskattar med Spendrup är att man lyckats behålla sig säregna arom oförändrad ända sedan starten 1897.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar